z ta cena Insygnii to ciekawe, tylko czy prawdziwe... akurat Opel jest firma, ktora na kazdym sprzedawanym samochodzie traci kilkaset euro (ale moze na Insygni akurat zarabia tyle ze traci na reszcie...?).
Fakt faktem, ze nasza ukochana Ojczyzna (nie tylko zreszta nasza bo u innych tez tak zwykle jest) zdziera z ceny kazdego nowego samochodu 23& VAT i jeszcze akcyze (bodajze 2%?). Wiec 1/4 ceny to haracz dla panstwa ludowego i dlatego im zalezy zeby kupowac nowe a nie uzywane... a nie zadne tam bezpieczenstwo czy ekologia.
[ Dodano: Sob 16 Lut, 13 12:02 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Jeszcze inaczej. Skrzynia DSG7 w detalu kosztuje 35tys zl. A cale auto mniej niz 70tys :lol:
35.000 zl za skrzynie biegow?!?!?!?!!???!?!?!???!?!?!?!
Motyla noga! co za zlodzieje....
ciekawe ile faktycznie kosztuje jej wyprodukowanie....
Kiedyś w dawnych czasach jak daewoo nubira to było całkiem fajne auto (kosztowała coś koło 50 tys) pamiętam, że obiło mi się o uszy, że koszt wytworzenia auta (materiał i koszty pracy) to mniej niż połowa ceny salonowej. Reszta to kredyty, amortyzacja, reklama i koszty opracowania no i marża - producenta i handlowca.
Pamiętam też jak któreś z niemieckich stowarzyszeń swego czasu usiłowało zmontować golfa wtedy IV z części dostępnych w oficjalnej sprzedaży - już koszt samych części bez nadwozia którego nie ma w sprzedaży znacznie przekroczył cenę podobnie skonfigurowanego auta w salonie.
Pamiętam też jak któreś z niemieckich stowarzyszeń swego czasu usiłowało zmontować golfa wtedy IV z części dostępnych w oficjalnej sprzedaży - już koszt samych części bez nadwozia którego nie ma w sprzedaży znacznie przekroczył cenę podobnie skonfigurowanego auta w salonie.
Pamiętam to. Ten Golf z części wyszedłby, po podliczeniu, o.k. 300 tys zł.
no i niemal jak na zamówienie w ostatnim numerze AutoŚwiat Poradnik jest zestawienie kosztów Peugeota 308 gdyby zmontować go z części dostępnych w oficjalnej ofercie - wyszło 500 tys. (pięćset :-) ) zł. za auto...
Kiedyś (kilka lat temu) policzyli golfa V. W salonie cennikowo kosztował 70 tys., a z części wyszło ~350 tys. :lol: (x5)
Widać jakie ma rabaty fabryka, a ile kroją marży pośrednicy / sprzedawcy i zreguły te "oryginały" są gorsze niż oryginały wkładane w fabryce. :diabelski_usmiech
Komentarz